Gemeente Gemeente Zonhoven

Politiekantoor in Hasselt werkt ook op afspraak

Gepubliceerd op do 14 sep 2017
Sinds 11 september kan je online een afspraak maken als je een klacht wil indienen of een aangifte wil doen bij de politie Limburg Regio Hoofdstad. De politiezone wil op die manier onnodige wachttijden voor burgers vermijden en zelf ook effici├źnter gaan werken.

Wie een klacht wil indienen of een aangifte wil doen in het politiekantoor van Hasselt kan hiervoor voortaan online een afspraak maken. Het gaat wel enkel om aangiftes en meldingen waarvoor de politie niet ter plaatse moet komen. Dit kan bijvoorbeeld gaan over de diefstal van een portefeuille of gsm, oplichting of het verlies van de boorddocumenten van een voertuig.

Wie dringend politiebijstand nodig heeft, moet uiteraard nog steeds het noodnummer 101 bellen.

Tijdwinst en klantvriendelijkheid

Tijdwinst en klantvriendelijkheid zijn de belangrijkste redenen om afspraken voortaan te gaan inplannen. De burger verliest niet onnodig tijd en de politie kan veel efficiënter werken. Ze hopen ook dat inwoners op deze manier sneller geneigd zullen zijn om aangifte te doen.

Praktisch

Vanaf deze week kunnen burgers via de website www.politielrh.be een afspraak maken om een klacht in te dienen of een aangifte te doen. Dit kan in de loop van de komende dagen ook via de eigen mobiele applicatie van de politiezone. Deze app is gratis te downloaden in alle app stores.

Wanneer je aan afspraak maakt, laten ze je ook onmiddellijk weten welke documenten je hiervoor moet meebrengen naar het politiekantoor. Het gebeurt immers regelmatig dat ze iemand terug naar huis moeten sturen om een document te gaan halen dat noodzakelijk is voor de aangifte. 

Burgers kunnen enkel een afspraak maken in het hoofdkantoor van de politiezone aan de Thonissenlaan in Hasselt.

Het blijft voorlopig ook nog mogelijk om tijdens de openingsuren een aangifte te doen zonder afspraak. In dit geval dient men wel rekening te houden met mogelijke wachttijden.