Zonhovenbon - info voor handelaars

Lokale cadeaubon moet handel stimuleren

ZonhovenbonDe 'Zonhovenbon' is een cadeaubon waarmee de 'ontvanger' terecht kan bij de lokale handelaars in de gemeente die zich bij het systeem aansluiten. Ondernemers in handel, middenstand en horeca kunnen nog altijd inschrijven.

In het eerste jaar draaide de Zonhovenbon een omzet van meer dan 25 000 euro!
Op dit ogenblik (december 2013) staat de teller op 74.370 euro!


Wat moet je doen om in te stappen als handelaar?

1. Iedere handelaar mag meedoen. Je betaalt een éénmalige instapkost van 25 euro.

2. Bonnen blijven één jaar geldig. Je kan de ontvangen bonnen uiterlijk 1 jaar na vervaldatum binnenbrengen bij het gemeentebestuur. Hiervoor ontvang je een ontvangstbewijs. Elke bon heeft een uitgiftedatum en een vervaldatum , ter controle.

3. Het gemeentebestuur stort het volledige verschuldigd bedrag aan de handelaar binnen de 30 kalenderdagen na ontvangst van de bonnen.

4. Een wijziging aangebracht op de Zonhovenbon maakt de bon ongeldig. De bon moet voorzien zijn van een geldige nummering en uitgifte- en vervaldatum. De handelaar moet de bon barreren bij inlevering.

5. Alle deelnemende handelaars worden vermeld op een deelnamelijst, die wordt gepubliceerd op de gemeentelijke website. Een gedrukte lijst wordt meegegeven bij de aankoop.

6. Een sticker aan je uitstalraam vertelt klanten dat ze de Zonhovenbon in jouw zaak kunnen spenderen. Het gemeentebestuur levert deze sticker.

7. Het gemeentebestuur gebruikt o.a. de eigen communicatiekanalen om de Zonhovenbon te promoten.


Inschrijven?

Hier kan je het inschrijvingsformulier downloaden

Meer info: UiTpunt - Tel. 011 81 04 80 - uitpunt@zonhoven.be